Стаття

Інфекції, що передаються статевим шляхом

ІПСШ належать до групи соціальних захворювань. Загальна кількість пацієнтів із ІПСШ у статистиці зросла на 33%. В даний час для інфекційних захворювань жіночих статевих органів, характерна змішана етіологія, безсимптомна або стерта клінічна картина, висока частота мікс-інфекції та схильність до рецидиву.

Переважна більшість пацієнтів із статевими інфекціями - жінки репродуктивного віку. ¾ з них у віці 15-25 років. ІПСШ зустрічається у 75% жінок, що не народжували, хворих з COOФ.

Патогенні:

1. Хламідіоз
  2. Гонорея
  3.  Трихомоніаз
  4.  Уреаплазмоз
  5. Мікоплазмоз
  6. Трепонема (сифіліс)

Дослідження переважно ПЛР.

ПЛР є найбільш точним методом виявлення та ідентифікування патогенних мікроорганізмів при мізерній їх кількості в біологічному матеріалі.

Хламідіоз

Є найпоширенішою ІПСШ. По частоті звернень за медичною допомогою вона перевершує гонорею та сифіліс. Ця інфекція є соціально значущою, оскільки призводить до розвитку безпліддя у чоловіків і жінок. Етіологія: Chlamydiatrachomatis - бактерія, пов’язана з гр "-" мікроорганізмами з внутрішньоклітинним циклом розвитку. Джерелом зараження є інфіковані люди. Шляхи: статевий та позастатевий, надзвичайно рідкісний шлях зараження. Також трапляється передача хламідіозу від хворої матері - новонародженому.

Перш за все, інфікується сечостатева система. Але також може бути запалення прямої кишки, задньої стінки гортані, очей, клітин імунної системи, суглобів.

Інкубаційний період становить максимум 72 години. Клінічні прояви: безсимптомний перебіг, поки не виникнуть ускладнення, які починаються із запалення органів тазу.

Симптоми ускладнень: хворобливий дискомфорт в області зовнішніх геніталій , слизово-гнійні виділення, Т - до 39 градусів, збій циклу, тягнучі болі в нижній частині живота.

Хламідіоз проявляється у вигляді бартолініту, ендоцервіциту, ендометриту, сальпінгіту, пельвіоперитоніту.

Гонорея

Останнім часом збільшилась захворюваність, і віковий контингент змінився в сторону омолодження. Це пов’язано з поширеністю інфекції, яка стала не сприйнятливою до певних антибіотиків, через їх неконтрольоване споживання.

Причина: Nesseriagonorhoeaeg "-" Внутрішньоклітинні коки. Шлях зараження традиційно статевий та 1% непрямого зараження від предметів особистої гігієни. Новонароджені отримують хворобу при народженні від зараженої матері.

Клініка: У жінок не яскрава.

Симптоми з’являються після появи ускладнень.

Пекуча хворобливість під час сечовипускання, незначне виділення гною зі статевих шляхів, почервоніння слизових оболонок геніталій, біль під час статевого акту. До висхідної гонореї відносяться сальпінгіт, ендометрит, тазовий конвертоніт. Ці захворювання проявляються спазмовими болями, що тягнуть в області животі, болючою менструацією, рясним слизовим виділенням гною з шийки матки та підвищенням температури тіла на кілька градусів.

Мікоплазмоз

Патоген мікоплазмозу: Mycoplasma hominis та Mycoplasma enitalium..

Поширеність: 3-54%.

Мікоплазма відноситься до мікроорганізмів умовно патогенного характеру, тобто вони можуть не викликати інфекційних захворювань через відсутність патогенних властивостей, перебуваючи в організмі абсолютно здорових людей.

Передача інфекції — при незахищеному статевому акті або дитині під час пологів.

Інкубаційний період становить від 2 тижнів до 3-5 місяців.

Лише 10% протікає безсимптомно.

Наслідки: пієлонефрит, а з найнебезпечнішого — безпліддя.

Розвиток таких захворювань, як цистит, вагініт, сальпінгіт у більшості випадків відбувається при зараженні мікоплазмозом.

Мікоплазмоз викликає:

• Загроза передчасних пологів.
  • Відхід навколоплідної рідини.
  • Загроза викидню.
  • Можливість пневмонії у породіллі, що в деяких випадках призводить до менінгіту у новонародженого.

Діагностика. ДНК-діагностика.

Контроль лікування не раніше, ніж через 4 тижні.

Повторення через 3 місяці.

Уреаплазмоз

Викликається уреаплазмою уреалітика.

Умовно патогенні мікроорганізми, тобто вони можуть спричинити деякі захворювання, але часто присутні у здорових людей.

Уреаплазма схожа на мікоплазму, не має клітинної стінки і є більш простою за структурою, ніж бактерія. Основна відмінність уреаплазми та мікоплазми — це здатність розщеплювати сечовину та використовувати цю реакцію у своїх життєвих процесах.

Уреаплазма - 50% жінок. % зараження чоловіків менше й у представників сильної статі можливе самовиліковування.

Уреаплазму виявляють у 30% новонароджених дівчаток.

У хлопчиків ця цифра значно нижча.

Інкубаційний період становить близько 1 місяця, від 4 днів до декількох місяців.

Трепонеми (сифіліс)

У існуванні сифілісу винна бліда трепонема. У жінок перші симптоми через кілька тижнів у вигляді твердого шанкру.

Локалізація: статеві губи, рідко шийка матки. Відомі випадки: сифілітичні виразки на грудях (в області сосків), анальна область.

При безсимптомному лікуванні лімфатичні вузли збільшуються.

2 стадія: Лімфатичні вузли збільшуються по всьому тілу, Т - 38 градусів, болі в суглобах, кістки, головні болі, невеликі висипання на шкірі.

Дослідження: RWи RMP.

UK